Porota 3. kola

Berlínská rodačka Christine Anderson vystudovala v Drážďanech hru na housle a v Hamburku, Boloni a Berlíně hudební vědu a italskou literaturu. Její disertační práce o italské avantgardní hudbě 20. století zahrnovala rozsáhlý výzkum v Římě. Od roku 2006 působí jako producentka hudební sekce veřejnoprávní rozhlasové stanice Deutschlandfunk Kultur. Mezi její činnosti patří pravidelný hudební program „Musikfeuilleton“, vyhledávání nových talentů, vedení koncertního cyklu „Debüt im Deutschlandfunk Kultur“, pořádání koncertů Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, produkce nahrávek aj.

Jakub Hrůša je jedním z nejaktivnějších a nejvlivnějších reprezentantů české hudební kultury a české dirigentské školy ve světě. Pravidelně hostuje u předních orchestrů v Evropě i USA. V současné době působí jako šéfdirigent Bamberských symfoniků, hlavní hostující dirigent České filharmonie a londýnského Philharmonia Orchestra. Pravidelně hostuje na Glyndebournském operním festivalu, ve Vídeňské státní opeře, v londýnské Královské opeře, v Opéra national de Paris nebo Frankfurtské opeře a příležitostně na českých operních scénách. Za nahrávku skladeb Dvořáka a Martinů, ale také za DVD záznam opery Vanessa z festivalu v Glyndebourne, získal ocenění BBC Music Magazine Award. V roce 2020 mu Akademie klasické hudby udělila Cenu Antonína Dvořáka.

Houslista Václav Hudeček zahájil svoji závratnou mezinárodní dráhu jako patnáctiletý, kdy vystoupil na koncertu v Londýně s Royal Philharmonic Orchestra. Byl žákem legendárního Davida Oistracha, k jehož odkazu se stále hlásí. Od svého londýnského debutu vystupoval po celém světě na nejprestižnějších podiích, a to se špičkovými světovými orchestry, jakými jsou Berlínští filharmonikové či Gewandhausorchester  Leipzig. Často byl zván na významné světové festivaly mj. v Salcburku, Istanbulu a Helsinkách. Jeho nahrávka Vivaldiho Čtvera ročních dob (1992) je dosud nejúspěšnější nahrávkou v ČR a interpret za ni obdržel zlatou a platinovou desku. Systematicky podporuje nastupující generaci českých interpretů.

Klavírista Ivo Kahánek patří k nejúspěšnějším českým interpretům současnosti. Po absolutoriu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě a pražské AMU si vzdělání doplnil na proslulé londýnské Guildhall School. Ve svých pětadvaceti letech se stal absolutním vítězem Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro. Kromě sólových recitálů vystupuje doma i v zahraničí s renomovanými orchestry a dirigenty. V listopadu 2014 vystoupil jako teprve druhý český klavírista v historii s Berlínskou filharmonií, a to pod taktovkou Sira Simona Rattla. Na svém kontě má řadu ceněných nahrávek s díly Fryderyka Chopina, Leoše Janáčka, aj. Jeho CD s klavírními koncerty Dvořáka a Martinů prestižní britský hudební časopis BBC Music Magazine ocenil jako nahrávku roku.

Polská klavíristka Ewa Kupiec vystupuje na předních světových festivalech, pořádá mistrovské kurzy po celé Evropě, je členkou porot renomovaných soutěží a působí jako profesorka klavíru. Mezi její partnery na koncertních pódiích patří mj. dirigenti Neeme Järvi, Stanisław Skrowaczewski  či Marin Alsop a orchestry jako Gewandhausorchester Leipzig, Royal Liverpool Philharmonic či Orchestre de Paris. Specializuje se na intepretaci současné hudby, řada skladatelů jí svá díla přímo věnovala. Na svém kontě má rovněž řadu CD pro vydavatelství Solaris, Sony a Hänssler. V červenci 2018 byla zvolena členkou Evropské akademie věd a umění.

Klavírista Milan Langer vystudoval Pražskou konzervatoř a Akademii múzických umění. V sedmnácti letech vyhrál chopinovskou soutěž v Mariánských Lázních a v průběhu dalších studijních let získával laureátské tituly a diplomy i na prestižních mezinárodních soutěžích v Bolzanu, Moskvě, Santanderu nebo na Soutěži Pražského jara. Pozornost vzbudily jeho sólové nahrávky klavírních děl A. Rejchy a V. J. Tomáška. Od roku 1998 je pedagogem sólového klavíru a komorní hry na Pražské konzervatoři, v ČR i zahraniční vede klavírní kurzy a semináře. Od roku 1994 je členem Českého tria, s nímž natočil řadu ceněných nahrávek pro vydavatelství Supraphon, Arco Diva aj.

Andrew Marriner působil v letech 1986–2019 jako první klarinetista London Symphony Orchestra a zároveň po celém světě koncertoval i sólově a v rámci komorních ansámblů. Byl také členem proslulého orchestru Academy of St Martin in the Fields. Spolupracoval s nejvýznamnějšími sólisty, jako jsou Alfred Brendel, André Previn, András Schiff, Lynn Harrell, Emmanuel Ax, Hélène Grimaud, Sylvia McNair či Edita Gruberová, a s mnoha předními smyčcovými kvartety, v současné době vystupuje rovněž s Magdalenou Koženou. Pro různá vydavatelství nahrál celý základní klarinetový repertoár. Je žádaný pedagog a často zasedá v porotách interpretačních soutěží.

Izraelsko-ruský trumpetista Sergei Nakariakov patří k nejvyhledávanějším hráčům na trubku na mezinárodní scéně. Je nadán vzácnou kombinací virtuozity, jemného a sametově laděného zvuku a hluboké citlivosti ve výrazu. Často bývá označován jako „Paganini trubky“ či „Caruso trubky“.  Dlouhodobě spolupracuje s mnoha nejrespektovanějšími světovými orchestry, dirigenty (mj. Valerij Gergijev, Christoph Eschenbach, Nevill Marriner) a sólisty (Vadim Repin, Martha Argerich, Mischa Maisky ad.). Jeho široký repertoár pokrývá nejen celou škálu původní literatury pro trubku, ale také řadu úprav současných skladatelů. Bezpomocí, uvedl Nakariakov hru na křídlovku v koncertních síních do popředí. S velkým nadšením kritiků se setkávají jeho nahrávky pro Teldec Classics.

Ruský hobojista a dirigent Alexei Ogrintchouk studoval v Moskvě a v Paříži, již ve věku 13 let vystupoval jako hobojista v Rusku, Evropě a Japonsku. Je vítězem řady mezinárodních soutěží včetně prestižní mezinárodní soutěže CIEM v Ženevě. V roce 2005 byl jmenován prvním sólohobojistou Royal Concertgebouw Orchestra v Amsterdamu. Jako sólista vystoupil pod taktovkou dirigentů Marisse Jansonse, Valerije Gergijeva, Fabia Luisiho, Daniela Hardinga či Andrise Nelsonse. Jako dirigent spolupracuje mj. s Kremerata Baltica či Švédským komorním orchestrem. Věnuje se rovněž komorní hudbě a nahrávací a pedagogické činnosti.

Houslista a dirigent Dmitry Sitkovetsky během své plodné hudební dráhy spolupracoval s řadou předních světových orchestrů (mj. Academy of St Martin in the Fields, London Philharmonic, San Francisco Symphony), dirigentů (Sir Colin Davis, Mariss Jansons, Sir Neville Marriner) a sólistů (Martha Argerich, Pinchas Zukerman  a Mischa Maisky). Je proslulý svými transkripcemi mnoha děl základního světového repertoáru od Bach po Desyatnikov. Intenzivně se věnuje nahrávací činnosti – jeho diskografie obsahuje na čtyři desítky snímků širokého repertoárového záběru. Jeho rozmanité aktivity dále zahrnují působení ve vedení hudebních festivalů,prezentace televizních programů, vedení rozhovorů, pořádání mistrovských kurzů a je rovněž velmi žádaný jako člen porot interpretačních soutěží. Během pandemie se svým NES Virtual Esemble vytvořil patnáct videozáznamů, které měly zásah více než 250 000 diváků.