Porota 2. kola
Zbytek poroty 2. kola bude zveřejněn po oznámení finalistů.
Martin Angerer zastává pozici prvního trumpetisty Symfonického orchestru Bavorského rozhlasu. Jako sólista vystupoval pod vedením dirigentů, jako jsou Zubin Mehta, Bernard Haitink, Alan Gilbert, Franz Welser Möst, Daniel Harding, Andris Nelsons, Herbert Blomstedt, Daniel Barenboim a Mariss Jansons. Účinkoval v nejvýznamnějších světových koncertních sálech včetně vídeňského Musikvereinu, newyorské Carnegie Hall, Berlínské filharmonie, vídeňského Konzerthausu, Elbphilharmonie Hamburg, Concertgebouw Amsterdam, KKL Lucern, NHK Tokio a na londýnských Proms. Pravidelně vystupuje jako vítaný host s orchestry, jako jsou Newyorská filharmonie, Soulská filharmonie, orchestr NDR Elbphilharmonie, Bamberští symfonikové, Orchestr lipského Gewandhausu a mnoho dalších. Jeho sólové a orchestrální nahrávky vyšly u společností Naxos, Deutsche Grammophon, Genuin a BR Klassik. Řada z nich získala prestižní ocenění, jako například Nejlepší nahrávka roku (Echo Klassik) a Cena německé nahrávací kritiky.
Andrea Götsch působí jako dirigentka u různých orchestrů především v Rakousku, Itálii, Bulharsku, Chorvatsku a Koreji. Od roku 2019 je klarinetistkou Vídeňských filharmoniků a orchestru Vídeňské státní opery a od roku 2023 je volenou členkou výboru Filharmonické společnosti. Jako ceněná sólistka vystupuje s orchestry, jako jsou Orquesta Sinfónica de Castilla y Leó či Virtuosi Italiani. Je laureátkou mezinárodních soutěží a zakládající členkou několika souborů, například Divinerinnen, Clarinet & Strings Vienna a La Philharmonica. Pravidelně vystupuje i s komorními soubory a má na svém kontě řadu nahrávek. Od roku 2020 vyučuje na Vysoké škole múzických umění ve Vídni a od března 2025 rovněž na Mozarteu v Salcburku. Jako skladatelka přijímá také zakázky a hraje fotbal jak za Vídeňskou filharmonii, tak v rakouské ženské bundeslize za Sportovní klub Vídeň. Její profesní dráhu rovněž obohatilo studium psychologie a filozofie, hudební výchovy a mentálního tréninku.
Wolfgang Emanuel Schmidt je laureátem mnoha prestižních soutěží včetně Čajkovského soutěže v Moskvě a Mezinárodní violoncellové soutěže Leonarda Rose v USA. Jako sólista koncertuje po celém světě s nejvýznamnějšími orchestry, jako jsou Orchestr lipského Gewandhausu, Berlínský rozhlasový symfonický orchestr či Orchester Philharmonique de Radio France. Spolupracoval s věhlasnými dirigenty, k nimž patří mj. Marek Janowski, Charles Dutoit, Rafael Frühbeck de Burgos, Jiří Bělohlávek, Vasilij Sinajskij, Gerd Albrecht, Michael Sanderling či Markus Poschner. Intenzivně se věnuje také komorní hudbě. Jeho koncertními partnery jsou sólisté jako Lang Lang, Emanuel Ax, Gil Shaham, Isabelle Faust, Nikolaj Znaider, Leonidas Kavakos a David Shifrin. Pro vydavatelství Sony Classical a Capriccio realizoval řadu nahrávek. Jako šéfdirigent komorního orchestru Metamorphosen Berlin, který založil, natočil tři vysoce ceněná CD s díly Dvořáka, Suka, Čajkovského, Brittena a Elgara. Roku 2013 získal Cenu německé gramofonové kritiky a cenu Diapason d'Or.
Milan Šetena již v době studií na Pražské konzervatoři obdržel několik cen z prestižních houslových soutěží. Roku 1987 se stal koncertním mistrem tělesa Gustav Mahler Jugendorchester po vedením Claudia Abbada. O rok později odešel do Vídně, kde po dvouletém studiu u prof. Alfreda Staara vyhrál konkurz do orchestru Vídeňské státní opery a v roce 1994 stal se členem Vídeňských filharmoniků. Kromě orchestrální činnosti je členem Komorního orchestru Wien–Berlin, Schulhoffova kvarteta, byl členem komorního orchestru Wiener Streichersolisten a Wiener Geigen kvarteta, s nimiž vystupoval po celém světě a účinkoval na hudebních přehlídkách, např. na Salcburském festivalu či na Schubertiade. Pravidelně je zván na kurzy komorní hudby v Salcburku a na mezinárodní hudební fórum ve slovinské Trentě. V roce 2010 mu Rakouská národní banka zapůjčila mistrovské housle Sanctus Seraphin, Venedig z roku 1733. V květnu 2019 obdržel od rakouského prezidenta Alexandra Van der Bellena titul profesora.
Dmitry Sitkovetsky je oceňován jako houslista, dirigent, skladatel, aranžér, popularizátor a vykladač hudby. V roce 1990 založil komorní orchestr New European Strings, sdružující nejvýznamnější hráče na smyčcové nástroje ze špičkových evropských těles, kteří pocházejí z ruského i západního hudebního prostředí. Jméno Dmitry Sitkovetsky se stalo synonymem pro umění transkripce. Jeho kultovní úpravy Bachových Goldbergovských variací žijí vlastním životem: jsou pravidelně uváděny na koncertních pódiích a mnoho předních současných interpretů pořídilo jejich nahrávky. Sitkovetsky je rovněž velmi žádaný jako člen poroty, hudební expert a pedagog. V poslední době působil jako porotce na Mezinárodní houslové soutěži v Indianapolis, Concours Musical International de Montréal, Mezinárodní Čajkovského soutěži a houslové soutěži Enescu. Jako houslista a/nebo hostující dirigent v sezoně 2022–2023 hojně koncertuje po celé Evropě a Severní Americe např. v Jeruzalémě, Berlíně, Mexico City, Bukurešti, Havaně, Istanbulu, Baku a Sofii.
Flétnista Henrik Wiese se narodil roku 1971 ve Vídni. Hudební vzdělání získal u Ingrid Kochové-Dörnbrakové a Paula Meisena. Jako zastupující flétnista sbíral první zkušenosti orchestrálního hráče u Mnichovských filharmoniků a jejich bývalého šéfdirigenta Sergiu Celebidache. V letech 1995–2006 byl prvním flétnistou Bavorské státní opery v Mnichově, roku 2006 se stal prvním flétnistou Symfonického orchestru Bavorského rozhlasu. Má synestetické schopnosti, např. slyší barvy. Tento vzácný dar je pro něj důležitým zdrojem hudební inspirace. Jako sólista vystoupil s Rozhlasovým symfonickým orchestrem Berlín, Rozhlasovou filharmonií Hannover, Polskou komorní filharmonií, Pražským komorním orchestrem a Mnichovským komorním orchestrem. Jeho rozsáhlou hudební činnost dokládají zejména nahrávky komorní hudby. Kromě moderní Boehmovy flétny hraje také na barokní příčnou flétnu. S tímto nástrojem vystupuje v rámci ansámblu L'accadémia Giocosa. Mnoho let působil jako profesor na Mozarteu v Salcburku.